Op zoek naar bureau dat jou begrijpt?
Ben jij op zoek naar een communicatie- en marketingbureau, maar weet je niet welke criteria je moet hanteren om er één te kiezen? We hebben een aantal tips voor je:
Ken jouw eigen doelstellingen; Waarvoor wil je gebruik maken van een bureau? En wat wil je eventueel zelf doen?
Begrijp welke diensten het marketingbureau aanbiedt; dan pas weet je of het bureau bij je past of niet. Luisteren ze naar jou wensen? Of praten ze vooral over hun eigen diensten?
Beoordeel het profiel en de reputatie van het bureau; wij raden altijd aan rond te kijken en referenties te checken.
Wat zijn de juiste criteria voor het maken van de juiste keuze?
Enthousiasme & trots: Het enthousiasme en trots wat het bureau uitstraalt is van onmisbaar belang. Hebben ze oprechte interesse in jouw bedrijf en ideeën? Trots betekent commitment, betrokkenheid en de wil om het best mogelijke te realiseren. Stralen ze dat uit?
Eerlijkheid: Staat het bureau open voor eerlijke communicatie, naar hun eigen en naar hun klanten? Eerlijkheid voorkomt (pijnlijke) verrassingen waardoor je elkaar blijft begrijpen en vertrouwen. Een goed bureau vertrouwt op jouw kennis over jouw product/dienst, maar andersom moet jij vertrouwen hebben in de kennis van het bureau.
Vertrouwen: Vertrouwen vormt de basis van een succesvolle samenwerking. Een bureau dat zich kwetsbaar durft op te stellen, verwachtingen helder en haalbaar maakt en houdt! Samen en op basis van wederzijds vertrouwen de verantwoordelijkheid nemen en dit zien als de voorwaarde voor een goed resultaat.
Kritisch: Het klakkeloos doen wat jij vraagt is niet wat je zoekt. Een goed bureau stelt vragen om te begrijpen wat de vraag achter jouw vraag is; om te weten waar het echt om gaat. Het belangrijkste is dat het bureau met oplossingen komt die nog beter zijn dan wat jij zelf hebt bedacht, een techniek waarvan jij het bestaan nog niet wist, of juist een andere techniek dan jij voor ogen had.
Met jou samen: Je haalt het maximale uit een bureau als deze met je samen wil optrekken. Samenwerken is niet alleen het presenteren van de mogelijkheden. Samenwerken betekent het betrekken van jou als partner. Jij hebt immers de meeste kennis van jouw product, jouw markt, jouw doelgroep. Het is aan het bureau om jouw kennis te combineren met hun expertise.
Loyaal: Veel bureau’s komen binnen, doen hun ding en zijn daarna weer weg. Een relatie opbouwen kost tijd en investering, alleen dan kan je een optimale samenwerking aangaan. Zoek een bureau dat er voor de lange termijn zit; een bureau dat blijvend meedenkt, dat zorgt voor onderhoud, hosting en verbeteringen. Een bureau wat ook niet moeilijk doet als er een tijdje geen opdrachten bij ze worden neergelegd.
Betaalbaar: Dat is altijd moeilijk. Immers de kosten moeten eerst betaald worden voordat het resultaat zichtbaar zal zijn. Echter denk goed na als je dit zelf allemaal zou moeten doen, is dat dan wel haalbaar? Als bovenstaande allemaal positief is, ben je dan bereidt wellicht wat meer te betalen? Immers word je op deze manier ontzorgt en kan je de zaken oppakken waar jij veel meer toegevoegde waarde kan bieden!
Wij helpen jou graag verder
Het juiste bureau streeft er altijd naar om een meetbaar verschil te maken voor jou als opdrachtgever. Heb je een (goed) beeld van wat je zoekt op basis van deze criteria, dan kijken we natuurlijk graag samen met jou of wij aan jouw wensen kunnen voldoen. Of wij de beste partij zijn voor jou kunnen we alleen samen bepalen door het gesprek aan te gaan. Wij hebben er in ieder geval zin in meer van jou verhaal te horen! Dus bel of mail ons gerust en wie weten zitten wij binnenkort samen aan tafel.